söndag 15 juli 2012

Ägglossning

Undrar hur många paket ägglossningsstickor jag köpt genom de senaste 2 åren eller så. 7 fjuttiga kisstickor som kostar drygt 200 kr. De flesta gånger då jag använt dem har de aldrig indikerat på någon ägglossning alls vilket ju är jäkligt trist. Tog dock med mig stickor på vår lilla utlandssemester, mest för säkerhets skull, ifall det skulle dyka upp ett tillfälle till lite "normalt barnatillverkande".

Och dra på trissor, de dyra små stickorna visade efter ett par dagar att det var dags för ägglossning! Nu vet man ju såklart inte om det verkligen blev en ägglossning med ägg av god kvalitet samt om ägglossandet tajmade in några hungriga små spermier men men vi får väl se.

Om 3 veckor öppnar fertilitetsmottagningen igen och då blir det sannolikt att ringa och be om nästa IVF-försök. Innan dess kommer jag ha haft nästa mens. Eller köpt ytterligare ett gravtest.

En mycket avkopplande semester är annars över. Imorgon bär det åter av till sjukhuset för att ta hand om mailen, telefonen och de sjuka barnen på avdelning och mottagning. Blir bra att arbeta.
Fyra veckors semester har ju faktiskt innehållit en hel del: en tidig graviditet och ljugande på midsommar, ett tidigit missfall och de tårar som hör därtill, ett idogt golfande som medfört sänkt handicap, en avkopplande semestervecka på Mallorca med sol, bad, mat, dryck och ägglossning.

En semester som slutar betyder inte att sommaren är över. Och med tanke på det väder som varit, förväntar jag mig att de varma ljuvliga sommarnätterna fortfarande är framför oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar