tisdag 31 juli 2012

Invänta nästa ägglossning

Fick tag på de goa människorna på IVF Falun idag. Pratade först lite igenom det förra misslyckandet och den besvikelse som följde därefter. Sköterskan kvarhöll dock att mina små embryon var av mycket hög kvalitet vilket gör att det fortfarande finns bra chanser med de som just nu ligger och fryser. Bra.

Med vanan inne att allt tar tid och att det gäller att vänta in både rätt tid i menscykel och öppettider i både Gävle och Falun blev jag så positivt överraskad. Då jag i nuläget verkar ha någorlunda regelbundna mensturationer är det bara att vänta in nästa ägglossning. När stickor indikerar att ägg är på G att lossna, räcker det att jag ringer Falun där jag sedan en vecka återigen lägger upp mig i stolen och tar emot en ny liten prick!

Så skönt att det kan gå så smidigt. Nåja, nu är vi i och för sig inte där ännu, kanske dröjer det till nästa ägglossning men jag ska minsann vara redo med stickor och noggrannt testa redan från och med torsdag!

Annars mår jag bra, ser fram emot fasterskapet och njuter av ljumna sommarkvällar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar