fredag 11 oktober 2013

Höstliga bradagar

Det är bara att inse. Varje höstdag är inte fantastisk. De flesta är helt okej. Vissa är usla. Och några är fantastiska. Idag är en bra dag. Fantastisk kanske den inte kan räknas som när man både storhandlat, städat och lyckats få lillan att somna innan vi nått lekparkens gungor. Men, det är fanemig inte en dag att klaga på!

Efter drygt 2 år i nya staden, räknar jag mig fortfarande som nyinflyttad. Idag kunde jag ändå konstatera att jag träffade tre olika människor som jag stannade att prata med under de 2 timmar jag var ute! En av dem är en mamma från föräldragruppen. Vi ska ordna en träff och prata barnmat. Ska bli kul - är faktiskt lite sugen att ta fram lite barndietistkunskaper; prata lite om de rekommendationer som finns (och varför vi har dem), barn som matvägrar och tips för föräldrar som vill laga all barnmat själv. Får se vad det kan bli av det hela...

Dagen får annars summeras till ett klart och tydligt ENERGI.
Stadsskogens guld

Min egna guldklimp.
som förresten verkar nysa då hon tittar mot solen (precis som sin far)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar