onsdag 4 december 2013

För vems skull?

När man är "ledig" hinner man med väldigt mycket jul innan julen plötsligt står inför dörren. Och tro mig, det gör mig INGENTING - Spotify går varm med julmusik, jag får njuta av tända ljus varje morgon och jag har god tid att fundera ut lite klappar!

Jag njuter av att bara vara hemma, har alltid tyckt om att vara hemma och kan nu småpyssla lite när som helst och precis hur mycket jag vill. Sedan är det ju också första julen med barn. Första julen för Ellen.

Jag förstår ju att hon egentligen inte kommer att ha några minnen alls från sina första jular ändå kan jag inte låta bli att göra henne delaktig i mina julfavoriter: spana in fin belysning på stan, titta på våra egna adventsljusstakar, baka kakor, lukta på utslagna hyacinter, bestämma julklänning och såklart poppa till julmusiken. På första advent gick vi ner på stan och kikade på julbocken och fyrverkerier och i Ellens rum har vi redan flera gånger om haft julgransplundring.
När lillan sover eller leker för sig själv, klurar jag på passande julklappar såhär den första julen. På något sätt vill man ju att denna jul ska bli sådär alldeles alldeles extra men samtidigt inser jag ju att de där speciella egentligen bara handlar om vilka minnen JAG själv vill ha från Ellens första jul. Och även om det räckt med papper och snören, ska såklart lilla Bubblan ha riktiga paket.

Nåja, oavsett vems minnen det blir så blir det nog bra.

 Min fina nissa
 
Julgransplundring
 
Första advent med bockinvigning och fyrverkier
  
Jultidningen är god
 
Snart ryker julduken!

Kakbak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar