lördag 10 mars 2012

Dag -1...

ja, vi börjar väl om med nedräkning igen. Imorrn är det dags att börja spraya. En ny dag 1 alltså.
Från att tidigare har varit tjejen som tyckt det varit jobbigt att svälja ett litet litet p-piller kör jag nu med stormsteg fram med både tabletter, sprutor och nu spray. Biverkningar oroar mig lite men jag vet ju att det handlar om en begränsad tid.

65 till sommaren eller 70 och gravid förresten, gud så jag hoppas på det senare. Inte bara för att jag mer än något annat önskar mig just ett barn men också för att jag är väldigt dålig på att gå ner i vikt. Jag älskar mat! Jag älskar godis och godsaker! Tur nog så tycker jag det är riktigt roligt att röra på mig också. Och än så länge är planen just att öka min fysiska aktivitetsnivå (ett pass till i veckan) och att minska godisätardagar till en dag per 14:e dag ungefär. Ingen LCHF, GI, grapefruktmetod eller annat. Jag vågar nog sätta ner foten och påstå att jag känner mig rätt säker på att lagom av allt är det bästa. Jag njuter av både fett, kolhydrater och protein och tänker fortsätta med detta. För att gå ner till 65 (några kilon dit) är det godis och fika som är bovarna, inte osten på min smörgås eller pastan i min pastasallad. Punkt. Men, lite mer träna, det kan jag få till!

Idag känner jag mig ganska snygg. Är nyslingad och nyklippt. Har unnat mig nya dyra skor och vårinspirerade byxor och blus. Varje gång jag provat något nytt klädesplagg har jag en liten inre diskussion med mig själv om detta nya plagg även skulle fungera med växande mage och bröst. En del får svaret ja och andra nej. Men, gillar jag plaggen (och behöver dem någorlunda mycket..) köper jag oavsett. Återigen, jag kan inte pausa livet för att jag eventuellt ska bli gravid och behöva köpa gravidkläder! Nej, till motsatsen är bevisad lär jag fortsätta att tänka mig som en 65-kilos till semestern.
Sen behöver vi kanske inte prata så högt om att jag har sparat en del kläder som inte klär mig. Detta, för att de just får mig att se ut som att jag är gravid. Men de är sparade för att jag eventuellt ska få användning för dem i framtiden.. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar