torsdag 15 mars 2012

Illamående

Pravidel har givit mig ett sådant där oangenämt illamående. Inte illamående i bemärkelsen att jag måste springa och kräkas utan mer ett lite molande illamående.

Dagen började lite oväntat. Fick i fikarummet (bara två närvarande, så helt ok) frågan om jag var gravid... Hm, personen i fråga ångrade sig givetvis djupt efter mitt svar och jag försökte givetvis skratta bort det. Men visst, kroppen känns lite svullen, jag väger 2-3 kg mer än vad jag brukar så det var säkert helt befogat att fråga. Och visst, helt kul är det ju inte att få frågan om man är gravid, speciellt inte när man önskar det mer än något annat!

I samband med detta kom vi i alla fall in på att jag försökte få barn och att jag var mitt uppe i diverse behandlingar. Även om jag inte går ut och berättar för alla att jag och sambo är ofrivilligt barnlösa och att vi utreds och behandlas, så kändes det helt rätt att berätta när ämnet dök upp. Så har det inte känts förut men nu känns det bra. Fikakollegan berättade att även hon haft svårt att få barn men att det i hennes fall räckt med lite tabletter.

Ja, även om man pratar mer om ofrivillig barnlöshet idag jämfört med för 20 år sedan så kan jag inte påstå att det pratas mycket om det nu heller. Och det är väl bara jag själv som kan göra något åt det för min egna omgivning. Nåja, hur som helst, vet inte om det var morgonkommentaren eller illamåendet men det har blivit mindre matintag idag än i vanliga fall. Känner inte för att laga mat och är tack och lov inte särskilt sötsugen heller.

Trist att vara illamående, det enda positiva är väl kanske att jag äter lite mindre och på så vis får bort lite av min "gravidmage"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar