lördag 24 mars 2012

Vår

våren har kommit tidigt i år. I veckan har det varit runt 15 grader varmt - ljuvligt! Vårsolen skänker välförtjänta värmestrålar och jag njuter av att veta att de blekfeta huden snart kommer att få en mer gyllenbrun färg. Älskar solen och älskar att veta att jag har hela den bästa tiden framför mig - halvåret då jag njuter på balkongen! Idag satt jag ut två påskliljor i blomlådan och till påsk tänker jag mig att fylla den med våriga panseér. Lägenheten doftar nystädat och vårjackor, vårblusar och vårbyxor är ute på vädring. Livet är ganska bra underbart och det är en bra årstid att tänka på lite annat än just att skaffa barn. Det är en bra årstid att promenera, lägga ner hela själen i vilka blommor som ska flytta in på balkongen och vilka böcker som ska läsas i min sköna solstol. Det är bra!

Jag skulle haft mens för en vecka sedan. Imorgon tänkte jag göra ett gravtest. Inga stora förhoppningar, men lika bra att kolla ifall att. Min mens brukar ju vara oregelbunden men den har lyckligtvis ändå kommit senast halvåret eller så. I och för sig har det som mest gått 45 dagar mellan blödningarna så en vecka extra har kanske ingen betydelse. Men men, jag ska testa.

Annars mår jag ganska bra, fortfarande illamående som jag skyller Pravidelen på (även om jag hoppas liiiiite på att det är ett annat tecken). Skulle det osannolika ske imorgon, kommer nog mitt livs första bildinlägg.

Nu ska jag återgå till att göra det jag gillar nästan lika mycket som solen - laga mat till middagsgäster. Ikväll blir det pilgrimsmussla till förrätt och kycklingrullader till varmrätt. Efterrätten står Ola Salo för som dagen till ära sjunger med Gävle symfoniorkester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar