onsdag 14 mars 2012

Det blir sällan som man tänkt sig.

Mina inlägg är väl ungefär så spretiga som jag själv känner mig i det hela.
Efter 3 dagars sprayning är detta från och med idag avbrutet och istället ska mina prolaktinnivåer förbättras. Jaha. Det här med IVF som började så hastigt och lustigt efter så lång väntan innan, känns nu lite som en skämt, som något som retar lite framför mig men där jag gång på gång stupar på målsnöret.

Redan vid mina första besök på kvinnokliniken har mina prolaktinvärden varit för höga. Jag har tagit om värdet vid två tillfällen och värdena har fortsatt att ligga strax över referensintervallet. Doktorn har informerat om detta men valde ändå att vi skulle satsa på IVF. Well... doktorn har tänkt om nu och vill se om medicinbehandling kan bidra till att mina prolaktinnivåer blir bättre och därmed även min spontana ägglossning.

Givetvis är det ju positivt om jag skulle kunna få igång det själv men lite känns det väl som jag tappar modet. Jag har ju liksom redan provat att få igång mens och ägglossning med Provera, Primolut, Levaxin, Metformin.. Jaja, mensen har ju i alla fall kommit igång och det är ju bra men det är väl fan också att det ska vara så svårt med ägglossning! Jag känner mig rätt "ofrisk" med fortsatt onormala blodvärden och det gör att det hela känns rätt tröstlöst emellanåt.

Nåja, åter tillbaka till prolaktin. Nu ska jag äta Pravidel-tabletter en månad för att se om mina prolaktinnivåer blir normaliserade. Och om de inte blir det, ja då hittar de väl på ytterligare något nytt att testa.

Dag 1 för IVF blir nog inte förrän till sommaren. Likabra att vara realistisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar