torsdag 17 maj 2012

Nervös

tycker nu att det varit en lång tid då jag baaaara sprayat men på måndag börjar vi med blodprov igen och ser proverna ut som förväntat så blir det till att börja med injektioner dagarna som följer. Jag är dock lite nervös. Det gäller det här med doserna nässpray.
Ordinationen är "en sprayning per näsborre, två gånger per dag". Det hänger jag med på men det som jag tycker är lite svårt att just mängden spray. Helst ska det ju bli en sådan där "röksprayning" (sådan som det nästan alltid blir när man sprayar rätt ut i luften för att testa). Men ibland blir det ju inte fullt lika solklara sprayningar när de känns i näsborren. Det känns att det kommit spray men kanske har det blivit för lite? Detta är det jag för tillfället klurar lite på. Bytte idag sprayflaska och kvällens sprayningar blev sådana där perfekta. Hoppas även att mina övriga sprayningar varit good enough för att ha gjort det de ska.

Nu ser vi till att hålla tummarna för Tre Kronors kvartsfinal och att mina Två Näsborrar tagit emot precis lagom mycket spray!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar