tisdag 11 september 2012

Inskriven

Enligt min beräkning borde vi väl vara inne på vecka 8 nu. Men i samband med inskrivningsbesöket på MVC igår berättade vår barnmorska att man oftast brukar räkna dagen för själva ägginsättandet och detta var ju 2 veckor senare... Hm.. lite konstigt. Kanske får klarare besked i samband med tordagens ultraljud. Enligt beräkning igår bestämdes det att BF tills vidar får bli 30 april.

Vårt inskrivningsbesök på MVC gick hur som helst mycket bra. Min första intryck av "vår" barnmorska Eva är super: erfaren, lugn och ger sådär lagom många tips. Sånt gillar jag.
Blodtryck och blodsocker såg fint ut och vikten var samma vikt som jag hade innan semstern och detta får jag väl vara nöjd med. Vi pratade en del om vårt tidiga missfall i somras och hur kanske gör oss lite mer oroliga nu. Eva mötte oss i oron men menade samtidigt att för varje vecka som går ökar ju bara våra chanser. Såklart. Och vår oro över ev missfall kommer med all säkerhet att bytas till någon annan typ av oro under graviditetens gång. Ja, vi lär väl oroa oss resten av livet nu antar jag ;-)
Hur som helst, ett bra första besök.

I övermorgon är det ju dags för vårt första ultraljud och efter detta tror jag att det kommer att kännas än mer "på riktigt". Det är ju egentligen först då som vi verkligen får bevis på att Bubblan existerar därinne. Åh, så jag hoppas att Bubblan har det bra, att Bubblan har ett starkt hjärta och att all vår kärlek sprids via navelsträngen in till Bubblan.

Hur mår jag då? Ja, lite mer illamående. Illamånedet är inte värst under morgonen utan finns med mest hela dagen. Jag har ibland lite molande magont (vilket bara ökar oron lite). Så länge jag "bara" är illamående känns det friskare även om jag vet att det är fel. Jag är trött också och har väl tyvärr jobbat lite för mycket sista veckan. Mina tjusiga veckomål har inte uppnåtts fullt ut men det känns faktiskt helt okej ändå. Jag har ätit mycket fisk och motionerat på något vis åtminstone 4 av dagarna och det får helt enkelt vara good enough. Just nu.

Dags för lunch! Dagens: Lax med pressad potatis och avokadoröra. Till detta morötter, sallad och passionsfrukt. Det gäller att näringsboosta när man får chansen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar