onsdag 19 september 2012

Vecka 9

Då jag räknat "fel" till att börja med kändes det som om vi var i vecka 8 väldigt länge. Men, med ny beräkning går vi över i ny vecka på tisdagar och nu har alltså vecka 9 börjat. Jag läste i någon bok att vecka 9 är bland de mest kritiska då risken för missfall är som störst. Detta innebär dock inte att jag går runt och är rädd men kanske försöker jag lyssna på min kropp lite extra mycket och undviker onödig stress.

Illamåendet är annars lite mer uttalat nu jämfört med tidigare och jag är fortsatt trött. Tycker också att min urin luktar lite illa och misstänker att jag dricker för lite. Dricker nog inte mer än vad jag brukar (vilket är ganska lite) och med tanke på att blodvolymen ökat bör nog vätskeintaget öka. Alltså, målet är nu att åtminstone få i mig ½ liter extra vatten per dygn så får vi se vart det leder.

Imorrn ska Bubblan, jag och M ut och flyga. Resan går till Berlin och innebär en relativt kort flygtur. Har bestämt mig för att inte oroa mig över att resa utan njuta av ledighet och avkoppling. Har dock betonat för M att han måste påminna mig om att inte ränna runt för länge och för mycket på affärer utan att vi faktiskt behöver diverse mat- och dryckesstopp och dessutom en liten vilostund på hotellet innan det är dags att bege sig ut i kvällsvimlet. Blir nog bra, blir nog rent av sehr schön!

Funderar på att ta på mig stödstrumpor under flygresan. Okej, det är en kort flygresa men jag brukar ju svälla en del i vanliga fall och lär ju knappast skada.

Hur som helst, alles gut men tycker att veckorna går lite för långsamt, vill gärna komma in i sisådär vecka 13-14 så man kan delge hela halva världen vilket liten godbit som väntar oss till våren <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar