måndag 3 september 2012

Vecka 7

och några dagar in på denna! Och om en vecka har vi varit på inskrivning på MVC. Allt känns fortfarande rätt overkligt samtidigt som det bara blir mer tydligt.

Idag ringde jag till IVF Falun och berättade om mitt positiva resultat. Jag har liksom dragit mig lite för att ringa men nu tyckte jag det var hög tid att faktiskt säga att jag är gravid. Jajemen, inte kan-vara-gravid, eller alldeles-nyss-befruktad-gravid utan gravid punkt.

Jag mår fortsatt bra, mina små bröst verkar bli lite större vilket inte känns helt negativt. Är fortsatt rätt trött och lite illamående men inte så att det förstör mina dagar. Att tänka på Bubblan i magen innebär ju automatiskt att tänka på mig själv och det känns ganska bra. Jag försöker att undvika stress, är lite extra noggrann med mitt järn- och folsyraintag och lyssnar mer på kroppen utan att vara för hård och kritisk mot den.

Förra veckans mål gick ju mycket i rörelsens tecken:
  • 4 promenader - blidde 2 snabba och ombytta, 1 i svamskogen och 1 till simhallen. Hade nog önskat ytterligare en promenad med pulsklockan men men så blev det.
  • 1 simbesök - riktigt skön och ny lördagsrutin. Hur är det förresten med bubbelpool och bastu?
  • 1 gymbesök - genomfört men var så trött efter 15 min på crosstrainer och 10 min rodd att jag bara orkade 10 armhävningar och några utfallssteg.
  • Gravidwidget till bloggen - fixad och tickar ju än så länge ner väääääääldigt långsamt.
  • Gravidförsäkring - ej fixat
Denna veckas mål:
  • 3 promenader i rask takt (ombytt och pulsklockad)
  • 1 simbesök
  • 1 gymbesök
  • Gravidförsäkring
  • Få iväg utsorterade kläder till återvinningen
  • Fisk 3 dagar

2 kommentarer:

  1. Hej! Angående bastu och bubbelpool - det sägs att man ska undvika att bli för varm under första trimestern, det gäller alltså även genom träning, vanliga bad etc. Som så mycket annat baseras det främst på djurförsök, men man ska ju alltid ta det säkra före det osäkra :)
    Ha det bra och fortsätt ta hand om dig och bebisen.
    / Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för snabbt svar! Misstänkte det själv och såklart att jag gärna avstår även om det bara handlar om "ifall att".

      Radera