lördag 15 september 2012

Ljuvlig lördag

När vädret är som idag, då gör det ingenting att sommaren är förbi och att sommaren inte blev så solig och varm som man önskat. Idag har det varit ljuvligt!

Idag har jag njutit av hög klar luft och värmande sol. Bubblan och jag har haft en egodag då M pysslat med annat. Började med storstäd och fortsatt sedan ut på långpromenad i vår fina stadspark. Njöt av naturen och tillät mig själv att tänka mycket på Bubblan och den tid som väntar oss. Lite små glädjetårar får vi väl skylla gravidhormonerna på ;-) Promenaden avslutades till slut på badhuset där en nästan tom simhall väntade. Så skönt att glida i vattnet och nås av sköna solstrålar genom fönstret.

Även om det ju är några veckor kvar till risken för missfall minskar, känner jag mig mindre orolig nu. Oron dyker bara upp i korta perioder men den absolut största tiden tänker jag bara på det positiva och det fantastiska som väntar. Och så längtar jag så mycket efter att dela med med av vår lilla hemlighet! Jag skulle gärna skrika ut det redan nu men M vill vänta till vi passerat 12 veckor. Nåja, innan den 20 oktober måste våra föräldrar och syskon få veta för den 20 oktober bär det iväg på tjejhelg och det är svårt att ljuga i en Bierhalle i Berlin...

Just nu tänker jag mycket på kläder. Än så länge är det ju absolut inga bekymmer med att använda det jag äger och jag har konstaterat att ett april/maj-barn kan vara rätt smart: när jag är som störst kring magen kommer det vara vår och inga vinterjackor kommer att behövas. Jag kommer också att komma undan den värsta sommarhettan (om vi nu får någon sådan nästa år) då jag vankar stor och svettig. Smart.
Jag är dock en tjej som har många klänningar. Och då menar jag många. Klänning är det plagg som säkert använder 5 dagar i veckan och många av klänningarna är ju såklart jättefina på sommaren. Men, om jag ammar verkar ju klänning inte vara det allra smartaste plagget. Om inte klänningen är en omlott... Hm, måhända lite väl tidigt att planera nästa sommars garderob, jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar