söndag 20 januari 2013

100 dagar

 
100 dagar till Kungens födelsedag. 100 dagar till beräknad förlossning. Inte illa.
 
Förkylningen verkar vara på väg att försvinna alldeles och dagens besök på gymmet gjorde gott för mig, och förhoppningsvis också för Bubblan. Känner mig tung och osmidig men mår ändå förträffligt bra just nu.
 
Söndagens har varit mycket lugn och avkopplande. Har fått ändan ur vagnen genom att ta fram symaskinen och sy de där små små sömmarna som ändå fått vänta flera veckor. Har strykt och unnat mig själv lyxig kroppsvård i duschen med skrubb, inpackning, rakning, väldoftande krämer och slutligen lite nagelvård. Barnmorska Eva säger att det jag mår bra av, det mår barnet bra av. Gillar den tanken och följer den fullt ut, haha.
 
Nu har vi 100 dagar kvar av förberedelese, funderar på att göra upp ett litet veckoschema för att inte behöva stressa igenom de sista veckorna.
Tills dess laddar vi med litteratur. Lennart Nilssons fotobok varieras med bok en om amning samt ett tungt uppslagsverk och den gravida kroppen. Givetvis har vi även hittat lite lättsammare underhållning. Min är väldigt kul. Och M säger att hans bok också är bra. Så bra.  
 
 
 

Kvällslektyr för mamman..  
 
Kvällslektyr för pappan.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar