onsdag 23 januari 2013

Handpåläggning

Vecka 27 har precis påbörjats och plötsligt verkar magen leva ett eget liv. På två dagar har tre olika personer, hastigt och lustigt och utan att fråga, lagt sina händer på min mage. Okej, det har varit kollegor på sjukhuset men det är ju ändå inga personer som jag arbetar jättenära. Och okej igen, de tycker jag har en fin mage och menar såklart allt väl. Men, det är märkligt att folk kastar sig på min mage utan att fråga.

Det finns väl inget annat tillfälle då folk tror/tycker det är okej att känna på någon annans mage utan förberedelse. Men, kanske är det det man ska göra tillbaks.... Att nästa gång jag möter personen, kasta mig på hens mage och utbrista "åh, vilken mjuk mage!" eller "åh, vilken hård mage!" eller "åh, vilken mätt mage!" Hm, tål att tänkas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar