tisdag 12 mars 2013

"Är det någon här inne som kan det här med att förlösa eller"

Med en blick mot min stora mage uttryckte ledaren för dagens Easylinepass just frasen ovan. Fanns det någon med erfarenhet av förlossning ifall det skulle behövas. När jag meddelade att det bör vara kring 7 veckor kvar pustade hon ut något och la till "ojdå, men då kanske vi klarar oss ikväll och snart är det ju ändå dags att kicka ut dig härifrån ett tag".

Träningen går klart trögare. Ishiassmärta gör att mina annars så snygga benböj inte känns lika motiverade att utföra och det är både tyngre och ondare att ta sig från golvläge upp till maskinläge. Men, jag försöker att hänga i. Mina armar kan fortfarande tränas nästan lika bra som förr och jag gör sköna ryggövningar och rumplyft som känns både snälla och nyttiga för bål och fogar.
Easyline är för övrigt en riktigt passande träningsform för mig just nu. Intervaller på 30 sek åt gången gör att jag orkar utföra övningarna i bra tempo och de flesta maskiner går finfint trots stor mage. Springet på stepbrädorna har jag dock lagt ner för att vara rädd om mina fogar. Att de Easylinepass jag går på bara är 30 minuter långa, gör också att jag orkar att bibehålla samma tak och tempo hela passet igenom.

Jag har tänkt träna månaden ut. Sen flexar jag ut för ett par månader. Då jag har en månad kvar till beräknad förlossning och har tänkt nöja mig med att göra lite knipövningar och små promenader utomhus. Och vila.

Resten av kvällen blir det soffläge och massor av sport på TV:n. På torsdag väntar gravidmassage och nästa vecka ska en sjukgymnast få bedöma mina bortdomnade fingrar. På torsdag är det också dags för nästa föräldrautbildningstillfälle. Både jag och M gillar dessa träffar. Förra gången gick vi igenom förlossning och de olika typerna av smärtlindring. På torsdag ska vi gå igenom amning. So far kan jag i alla fall konstatera att det ena bröstet verkar ha finfina mjölkgångar. Hoppas gångarna och innehållet finns kvar när Bubblan kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar