lördag 22 juni 2013

Midsommarhelg

Bubblans ANDRA midsommarhelg firades i alla fall betydligt varmare än förra året ;-) För ett år sedan var Ellen fortfarande bara en liten liten bubbla som låg infryst i säkert förvar i Falun. Och för exakt ett år sedan fick jag mitt första plus på en graviditetssticka. Det hade då gått drygt 2 veckor sedan insättning, det var midsommarafton, jag hade redan laddat ner gravidappar och mitt största bekymmer var hur jag skulle undvika pappas gravade lax...

Men, bara några dagar därefter kunde som bekant ett tidigt missfall konstateras och jag och M åkte snabbt tillbaka på ruta 1.
Jag ska inte säga att jag är glad över bakslaget, absolut inte. Men, med en sovandes Ellen i min famn kan jag kanske känna ännu mer tacksamhet över att hon finns, att hon överlevde den där första iskalla midsommaraftonen och att hon sedan boade in sig hos mig knappt 2 månader senare.

Denna års midsommarafton firades lugnt i Gävles Boulognerskog och Ellen verkade tycka om att vara på picnic. Morgonens sjungande och dansade till Små Grodorna verkade inte imponera i någon större utsträckning men nästa år hoppas vi på ett mer aktivt midsommarfirande. Och tills dess ska vi fortsätta att träna på att sjunga och dansa...

 
Tills vidare bjuder jag på Ellens morgonleende. Ja, jag vet att hon har klänning på sig och ja, hon sov i den hela natten. Jag såg inte nödvändigheten i att riskera att väcka en djupt sovande dotter bara för att klä på henne en pyjamas. Sådan mamma är jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar