onsdag 10 juli 2013

2 månader

Idag blir vår skatt två hela månader!! På två månader har jag och M fått se denna tidigare lilla bubbla växa, utvecklas och bli del av vår familj. Jag vet inte om det är jag och M eller om det är Ellen som lärt sig mest dessa månader men oj så roligt det är! Så gott som varje dag får man konstatera att hon kan något nytt eller gör något hon tidigare kunnat men med lite mer precision, lite mer uthållighet.
Jag försöker att verkligen leva här och nu men samtidigt kan jag inte undvika att med skräckblandad förtjusning tänka på när Ellen kommer äta sin första sked mat.. sitta själv.. ta sina första stapplande steg.. hoppa sig dyngsur i en vattenpöl.. lära sig cykla.. börja skolan.. sluta skolan.. Hu, må det dröja länge tills dess!
 
Just idag är jag dock glad och tacksam över att vår tjej har en stark nacke som hon gärna vill träna för att utforska sin omgivning.. att hennes mest älskade leksak (den gratis lilla fjäril från libero som hänger vid skötbordet) får henne att le och jollra nästan varje gång hon ligger på skötbordet.. att hon ler mer och mer.. jollrar mer och mer.. äter.. sover.. kissar och bajsar.. tycker om att åka bil och vagn.. sover gott i egen säng.. sover än godare i vår famn.. inte gråter när jag sjunger för henne.. att jag "valt" så rätt pappa för henne..

Trots mindre sömn, mindre fritid, mindre egentid och mer oro, mer tvätt, mer svett och mer osäkerhet är familjelivet toppen. Tänk vilken tur jag har som får erfara det!
 
Under graviditeten listade jag ju titt som tätt lite siffror, nu kör vi en ny lista. För att dagens småbetraktelser kommer att glömmas bort en smula då nya betraktelser tar över...
Ellens egenheter, dag 61 i sitt liv:
Vikt: 5565 g (eg dag 60)
Längd: 59,5 cm (eg dag 60)
Favoritsak: Prasselfjäril
Favoritsång: Vick-på-rumpan-affären
Bästa tid på dygnet: Utvilad på morgonen kring 8-tiden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar