måndag 10 mars 2014

Energi

Helgen kan summeras med energi: matenergi, solenergi, träningsenergi och måbraenergi.



Med matenergi menar jag mycket goda matkalorier från, i min mening (och White Guide), Gävles bästa krog; Matildas. Tack för mat och barnvakt, svärmor!

Solenergi behöver väl sällan någon förklaring. Solsken gör något med humöret. Både lördag och söndag inbjöd till sköna promenader och besök i lekparker. Kaffetermos togs med och hela lilla familjen var mer än nöjd!

Träningsenergi. Man gör av med energi och fylls av energi. Har hittat mitt favoritpass, Sh'bam som är ett danspass där man får svänga på höfter, skutta små och stora steg, göra snygga armar och samtidigt försöka se helt avslappnad ut. Jag lyckas i alla fall bli totalt genomsvettig om man säger så...

Måbraenergi är väl allt ihop på något vis. Nästan jämt är man ju mitt uppe i att planera vad man ska göra. Eller, så dras man tillbaka längs Memory Lane. Helgen som gått har varit väldigt mycket Här och Nu. Så bra man kan ha det.

"Life is what happens to you while you are busy making other plans" - John Lennon

Gungor, lekbil och vårblommor. Inga planer, bara livet, två dagar i mars.


2 kommentarer:

  1. Grattis Ellen på 10 månadersdagen. Mormor kan inte förstå var tiden tagit vägen. Härliga dagar ni har framför er nu när det närmar sig vår och jag tycker nog vi blev lurad på vintern. Mysigt att se dig gunga i gungan och lovar att vi ska se till att det kommer att hänga en gunga till våren här hos mormor och morfar. Snart ska vi på 1 års kalas och det ska bli roligt att se Dig och Liv igen . Nu väntar sängen men först borsta tänderna. Kram och sov så gott hela familjen.

    SvaraRadera
  2. Det var väldans roligt att leka med dig Ellen, när mamma och pappa var på Matildas och smörjde kråsen. Sedan somnade du så gott i min famn
    och sov där när pappa o mamma kom hem igen. Sedan träffades vi på din 10-mån dag igen, när mamma var och blev lite ompysslad.
    Kramar från farmor

    SvaraRadera