tisdag 4 mars 2014

Vardag

Veckorna susar förbi. På gott och ont.
Lillan växer och utvecklas och är nu en fena på att förflytta sig längs med möbler. Den nya lära-gåvagnen har testats ett par gånger men helst verkar hon vilja gå och dra sin matstol. Lilla fröken är snabb och har väääldigt långa armar. Bordsytor får numera vara väldigt rena medan golvet är i behov av sopning, dammsugning och vaskande flera gånger per dag.
Ätandet går fortsatt framåt med smutsiga framsteg utan särskilt mycket bordsskick. Men, hon plockar med glädje i sig både smörgåsbitar, korvbitar, ostbitar, blodpuddingbitar, majs, ärter, kokade morotsstavar, plättar, leverpastej och kladdig mat. Amningen verkar hon inte sakna alls, tvärtom. Förmodligen har det ju inget alls med varandra att göra, men sedan hon slutat att amma, har hon sovit hela nätter! Kvällsnattningen kan fortfarande ta tid (speciellt om hon sovit lite för sent på eftermiddagen)   Men därefter sover hon mellan 20.30 och 7.30 för att sista timmen sova i min och M säng. Visst, kanske behöver nappen stoppas till rätta en eller två gånger men därutöver snarkar hon gott.
Jag mår bra! Då jag inser att min tid hemma är begränsad och börjar ta slut, försöker jag hinna med så mycket jag själv vill och orkar. 2 maj är det vanliga jobbet igen. Just nu känns det faktiskt helt okej. Några saker är redan inbokade med jobbet och det känns bra att vara efterlängtad även som professionella Tina. 
Helgen som gick, spenderades bland annat på restaurang för att fira lilla mamma. Ellen och kusin Liv skötte sig utmärkt och det blev en trevlig kväll. Helgen som kommer innehåller också ett restaurangbesök. Denna gång blir det dock bara jag och M vilket också ska bli väldigt mysigt.
Men, först väntar BVC. Imorgon blir det 10månaderskontroll. Ska bli spännande att se om/hur viktkurvan ser ut efter att Ellen slutat med bröstmjölk, matvägrat under ett par dagar samt lämnat sitt trygga lugna sittande jag... Nåja, hon faller inte ur kläderna i alla fall, det är ett som är säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar