måndag 24 mars 2014

Måndagsfix

Återigen en helg som rusat iväg. Visst är det kul när stora saker inplaneras men ack så skönt det också är med helger utan planer. Har lekt i lekpark, varit på babysim, fikat hos Ellens farfar och Inger, planerat framtida föräldraledighet, tränat, sett film och gjort lite research gällande framtida namngivning.

För såhär är det. Ellen är inte döpt i Svenska kyrkan. Kanske kommer hon det i framtiden men då är det hennes beslut. För min del hade hon absolut fått döpas även om varken jag eller M är särskilt kyrkliga och troende. Jag gillar kyrkan som kulturell byggnad och tycker det är fint att på något sätt göra ett barns namn "officiellt". Men, M vill inte att Ellen per automatik ska döpas in i det kristna samfundet och jag accepterar detta till fullo. Så, för att ändå göra namnet lite mer officiellt ska det bli en namngivningsceremoni. Vi härmar "storkusin" lite och har den i samband med 1 årsdagen som passande nog också inträffar på en lördag. Formerna kring denna dag är ännu inte klara men vi är något på vägen och idag ska jag ringa Humanisterna för lite mer information.

Ellen Tyra. Ellen efter gammelmormor på min sida och Tyra efter gammelfarmor på M:s sida. I april åker jag upp till Kiruna med Ellen. Sist jag var i Kiruna var på min mormor Ellens begravning. Det ska bli fint att ta dotter Ellen till mormor Ellens gamla hus och sova tillsammans i den gamla kökssoffan. Och kanske, om Ellen har tur... Ska vi gå och handla och äta lite renköttskebab!

Men, nu ska jag ta mig till telefonen och ringa Humanister och Kvinnokliniken. Jag åt ju medicin innan graviditet och nu när jag slutat amma ska vi se om jag fortfarande behöver äta Pravidel... 

Nästa inlägg ska jag nog grubbla lite kring det här med ett till barn eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar