lördag 18 januari 2014

Mamamamama...

Det är spännande att se hur Ellens kommunikation utvecklas. Det märks tydligt att hon är på väg att hitta ett slags språk. Senaste veckan har hon återkommande "sagt" mama. Både jag och M har hört det och givetvis tolkar jag det som att hon vet att jag är hennes mamma och att det är det hon säger. Kanske har hon bara hittat lite nya bokstäver att leka med men hur som helst är det såklart roligt. Jag vill nog också påstå att det kommit "mapa-pama" så snart kanske både "mamma" och "pappa" ljuder!
Premiärerna verkar för övrigt dugga tätt i januari. I natt överraskade hon mig med att plötsligt stå i sängen vid sin huvudända (som i sin tur ligger precis bredvid min sida av sängen) och småsnacka lite. Inte kul att bli väckt klockan 3, då vi redan varit vakna både vid midnatt och halv 2 men samtidigt roligare att vakna till en vaken och lite glad tjej än en som gråter.
Premiär nummer 2 detta dygn var just en nummer tvåa. Ellen satts på pottan strax efter frukost och under tiden som vi läste bok, bajsade hon!
 
Dagens nya framsteg firades med ett riktigt skumbad. Hon verkar trivas, om man säger så.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar