tisdag 21 januari 2014

Att resa med småbarn

ja, till och med spädbarn - vilken resa i sig!
Är relativt van att resa och rätt duktig på att packa men nu är det ju en helt annan femma. Är säker på att jag kommer glömma både deo och nagellack för bekostnad av extra filtar och mockasiner åt lillan.

Är osäker om jag glömt något...
i handbagaget finns (förutom mitt egna):
Näsdroppar
Alvedon
Näsdukar
Blöjor
Tvättservetter
Extra ombyte kläder
Vattenflaska
Smoothie
Grötpulver + tallrik + sked + haklapp
Handdukar
Bärsele
Smörgåsrån..

I stora bagaget finns:
Massor av blöjor
Barnmatsburkar
Färdig välling
Grötpulver
"servis"
UV-kläder
Badkläder
Vanliga kläder
Kudde
Solskydd
Solhattar
Filtar
Koksaltlösning
Vällingflaskor..

Läste precis att även Ellen får checka in 10 kg bagage. Kanske behövs det om hennes pinaler inte ryms i våra väskor. Ja, för just det. Även hennes vagn ska ju packas i sin egna väska dessutom!

Kanske ser jag inte fram emot själva resan DIT i samma utsträckning som jag brukar. Men, väl på plats ska det bli väldigt kul, spännande och kanske rent av liiite avslappnande.

Abu Dhabi och Dubai - snart kommer vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar