lördag 12 april 2014

Mot snön

Imorgon ska jag och Ellen ut och flyga igen. Halva packningen är redan i en bil och sisådär 20 mil från destination just nu. Resten tar vi med oss till Arlanda och vidare till Kiruna. 
Såklart känns det skönt att veta att Ellen redan flugit och att det gick bra men ändå blir man lite nervös. Denna gång är resan förvisso mycket kortare och packningen lättare men barnvagnen är större och jag flyger ensam vuxen med lillan. Har satsat på ryggsäck för att slippa dra både vagn och väska och har gjort min läxa och sett att det går att låna en sulky även vid terminal 4. Men ändå. Nåja, ska hur som helst bli mysigt att flyga upp till lite vinter. Få måsten, inte så vansinnigt mycket att göra, släktingar att stolt visa upp sin dotter för och bara samla lite kraft och energi inför kommande jobbpremiär. Pulka är packad och de ärvda vinterskorna med. Som vanligt har 90% av all packningstanke lagts på Ellen så ska bli spännande att se vad jag lyckats packa till mig själv.

Annars har veckan varit fantastisk. Återigen en förkyld Ellen (med medföljande nervositet om den ska sprida sig till öronen) men ändå har vi hunnit med besök med farmor och storkusin, snabbvisit på jobbet, järnvägsmuseum med C och barn och idag sjörövarkalas hos lilla B. Ellen har fått träffa mycket människor, både de hon är van vid och alldeles nya bekantskaper. Glädjande verkar hon finna sig i de flesta situationer. Även om jag inte direkt längtar till att hon ska börja förskolan tror jag ändå att Ellen kommer bli en bra dagistjej.

På gåfronten har det väl inte hänt så jättemycket på en vecka. Med rätt motivation kan hon förflytta sig genom halva vardagsrummet innan hon drattar på ändan och ibland reser hon sig upp själv och går något steg. Men, handen på hjärtat, det är absolut jag och M som vill mest. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar