tisdag 23 oktober 2012

Bubblan och mamman växer

Under helgens weekendresa märkte jag tydligt hur svullen och uppblåst jag kände mig på kvällen. Jag orkade mer på dagen jämfört med under förra resan, men kunde sen känna att magen "växte" allteftersom dagen passerade. Ligger jag på rygg och håller in magfettet är det nog en liten utbuktning på magen och med tanke på att vi går in i vecka 14 imorgon får vi väl helt enkelt skylla på lilla Bubblan!

Jag får fortfarande på mig alla kläder men väljer kanske bort hårda jeans där linningen trycker in under naveln och helt klart är det skönast att hålla sig till strumpbyxor och klänning. Tur att man varit klänningoman även innan graviditeten.

Weekenden var hur som helst mycket trevlig. Shoppade loss redan på Arlanda och unnade mig både fin väska samt lyxmascara och lyxögonskugga. Insåg att detta väskköp kanske blir det sista på ett tag i väntan på att välja skötväska - det gäller att passa på! Shoppingen i Berlin blev denna gång helt obefintlig och pengarna får helt enkelt sparas till ett senare tillfälle. Är lite sugen att få köpa det där första lilla till Bubblan men tvekar sedan när jag väl står och håller i något fint. Nåja, kanske blir det till helgen då det vankas Stockholmsdag med braiga bästisarna.

Om två månader är det jul och om en månad (och några dagar) är det dags för stora ultraljudet. Tiden går faktiskt bra i ganska snabb takt vilket är rätt trevligt. Imorrn ska nog chef och kollega få veta att Bubblan finns och efter det antar jag att det blir ytterligare några i taget som får veta för varje vecka som går.

Appropå jul så är jag väldigt sugen på saffransbröd. Funderar på att smygstarta lite och sätta en deg. Men, först ska degmagen, Bubblan och mamman träna. Idag väntar Core och EasyLine.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar