fredag 12 oktober 2012

Mormor och morfar

Med fyra dagar kvar till att vecka 12 är passerad, har Bubblan presenterats för sin mormor och morfar.
När man bor i olika städer är det relativt lätt att inte berätta men det blir allt svårare att inte berätta för de man träffar ofta. Och familjen kommer först. S,å idag gjorde jag och M en liten fuling och "råkade" båda två ha vägarna förbi Uppsala för lite middag hos föräldrarna. Fisksoppan var serverad och när mamma fick höra att vi hade med oss ett barnbarn i magen, satt hon nog räkorna i halsen, hihi! Lagom mycket frågor och en liten kort resumé om senaste årens utredningar och plötsligt ville mormor planera hur vi ska spendera kommande julaftnar. Jag och M är lyckligt lottade med ett fint nätverk och det känns väldigt bra att ha med våra kära på tåget.

Imorrn vidgar vi Bubblans familj ytterligare och presenterar hen för farmor och S och farfar och I. Sen blir det till att meddela våra bröder. Åh, så skönt att få berätta! I och med att vi vetat om Bubblan från allra första veckan har det verkligen handlat om nästan 12 hela veckor som vi vetat men inte berättat. Och för en som helst vill tjuvöppna julklappar i förväg är 12 veckor lång tid att vänta...

För egen del har jag tagit steget lite längre i att satsa på att hålla mig stark och beredd för kommande förlossning. Är numer medlem i en stor gymkedja men massor av olika sorters pass och givetvis även vanligt gym. Har fått tips om vilka pass som kan vara bra för mig (powerstep, easy-line, yoga, spinning och skivstång då samtliga fungerar väldigt bra att anpassa efter dagsform och ork) samt är lovad en extra genomgång i gymmet för att fokusera på bra gravidövningar. Förutom att gymmet är inom 100 meters avstånd från där vi bor erbjuds också gratis barnpassning. Gissa om denna mamma ska komma igång efter att Bubblan är född! Men, tills dess är planen att orka röra mig så mycket jag kan, att försöka bli lite starkare i kroppen (el åtminstone inte bli för svag) och att bara hålla igång helt enkelt. Imorrn är jag laddad för första besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar