torsdag 15 augusti 2013

I väntan på hösten...

... njuter vi av sensommaren. Värmen är inte lika intensiv och solen inte stark som den tidigare varit.
 
Som mamma har jag märkt att jag blivit så mycket mer effektiv - det går snabbare att träna, städa, vika tvätt, duscha, handla, laga mat, äta och somna på kvällen. Även om inte allt är av positiv bemärkelse så tycker jag nog ändå att det mest är fördelar med den där effektiviteten. Sen är det ändå skönt att vissa saker inte går att göra snabbare. Som ett frisörbesök: 2 timmar fritid som bara handlar om mig och mitt hår. Okej, blev kanske lite onödigt mycket bebisprat med frissan då hon själv var gravid.. Nåja, tiden var i alla fall min egen och den uppskattades. Nästa månad blir det nog en egodejt med antingen massör eller hudterapeut!
 
Med Ellen är det fortsatt bra, numera 62,9 cm lång och 6335 g tung vid tre månaders ålder. Hon har ett par kvällar varit lite ovanligt skrikig, vi tolkar det som övertrötthet och ev gaser. Tack och lov kan hon lugna ner sig efter en stund och sedan sova gott. Ikväll har dock fröken mått bra och varit vid gott humör. Somnade dock vid 20-tiden vilket kanske inte är helt optimalt. OM hon nu somnade för natten är risken att det blir två matningar i natt och en väldigt morgonpigg fröken imorgon. Egentligen är det väl inte hela världen men när man är van vid en viss typ av nätter som fungerar bra, ja, då vill man såklart att de ska fortsätta.

Idag var vi ute på en riktigt lång promenad. Tog med mig Babybjörnen och lät Ellen utforska träd och buskar i "stående" läge i Valls hage. Hon verkade gilla det. Med henne på magen blev jag också tvungen att sakta ner promenaden och också själv se mig omkring och bara småprata med min lilla brud. Den annars så effektiva mamman fick för stunden släppa snabbhet och multitasking och istället bara vara. Kanske kan det bli en vecko"rutin" att ta en skogspromenad i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar