onsdag 21 augusti 2013

Vardagslyx

Ingen tid att passa. Ingen tid förutom en lunch. Solen skiner och trots höst i luften finns hopp om en riktigt fin dag.

Sitter på tåget med lillan. Hon lyckades kräkas upp delar av sin frukost redan innan avfärd. Tackar för dessa små scarfs som fångar upp kräket. Påminner mig själv om att fler behöver inhandlas.

Kul att åka tåg men lillan testar även sina röstresurser... Gör vad jag inte brukar göra hemma - hon får en skvätt mat till trots att det bara var en timme sedan sist. Förstår vad folk menar med matmutor. Undrar hur jag ska bli själv. Hoppas att kunna muta med annat än mat när lillan blir större.

Men trots kräk, gråt och mutor är det vardagslyx. Idag är en fin dag och jag får spendera den ledig med min dotter. På dagens agenda väntar kusinhäng med lilla Liv. Svägerskan och jag, vi ska nog shoppa scarfs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar