fredag 29 november 2013

Utvilad!

Det var ju den här kommande natten som skulle bli min natt och chans att bli riktigt utvilad då jag lämnar stan utan både barn och sambo.

Men, efter tre FANTASTISKA nätter är jag pigg som en lärka redan nu! Ellen har inte ätit något på natten i tre nätter i rad. Eller i och  för sig, hon har ätit vid 5,45 två mornar i rad men har då varit långt ifrån så pigg att hon velat gå upp så vi kan väl kalla den en tidig frukost i sängen. Igår sov hon sedan vidare till 9, idag vaknade hon strax efter 8. Själv kliver jag upp vid halv 8. Lägger mig och somnar vid 23.... Ja, ni kan själva räkna ut att jag får flera härliga timmar sömn på natten!
Ytterligare en framgångsfaktor tror jag är napphållaren. Har fäst denna på Ellens pyjamas senaste veckan och då jag inte ens vaknat för att stoppa in napp de senaste två dygnen tror jag att hon fixar det själv... härliga tider som jag inte riktigt vågar tror är här för att stanna. Nåja, vi kan väl hoppas att pappa Magnus får en likande nattupplevelse då han ska fixa sin första natt inatt.

Kanske har det också med tiden på året att göra; adventspyssel gör mig pigg och glad. Trots massor av bebisjobb tycker jag att jag har mer tid än någonsin att fixa just med adventspysslet i år. Lillan har fått en riktigt pimpad säng och en egen liten gran i sitt rum, ska lägga upp lite bilder senare.

Nu ska jag njuta av mina sista droppar java och sedan se fram emot en dag med lilla dottern. Vid halv tre lämnar jag staden och innan dess har jag tänkt ägna min tid åt Ellen. Jag tror vi tar en sväng till biblioteket då hon visat mer intresse av att titta i böcker, en sväng förbi Gävlebockbyggandet samt till fotoaffären för att hämta julkorten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar