måndag 27 maj 2013

Mors dag och första dagen utan pappan.

För ett år sedan hade jag väl inte kunnat våga hoppas på att få fira Mors dag i år men jajemen, så blev det! Fick blommor, fint väder och massor av familjetid, precis så som det ska vara.
Då M har ett stort intresse för Formel1 var gårdagens Monaco GP också på schemat varför vår lilla tjej kläddes upp i finaste bilbodyn.
 
Idag är hur som helst min och Ellens första dag ensamma hemma. Än så länge har den börjat super: bra natt, frukost för lillan vid 7 och frukost för mig vid 9. Jag har duschat medan Ellen sovit gott i sitt näste, vi har hunnit sjunga lite och hänga framför morgon-TV. Ellen har varit vid gott humör med undantag för tiden på skötbordet då den första kiss- och bajsblöjan avlöste en genast ny nerbajsad blöja som i sin tur avlöste en nerbajsad handduk... jaja, ingen risk att dottern är förstoppad i alla fall!
Dagen ska snart fortsätta med promenad och vädring av sommarkläder.
Är alltid kul att ta fram alla sommarkläder, alla klänningar och fina linnen. Trots att jag nästa är nere på utsprungsvikt (ca 1,5-2 kg kvar) så sitter väl inte alla kläder jättesnyggt på. Men å andra sidan kanske det finns andra kläder som sitter lite bättre då bysten fått en större kupa. Vissa skor går bra att få på medan andra fortfarande känns för trånga. Nåja, rätt skönt att kunna skippa mammabyxorna i alla fall!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar